Verden i dag kræver en anden form for forbrug, hvor fokus er mere på brugen af produkter. Vi satser derfor på at tilbyde chancen for at kunne reparere bilen i stedet for at købe en ny, at kunne fikse poolen med enkle midler, og vi tilbyder derfor kvalitetsprodukter til en bedre pris. Samtidig bevæger vi os væk fra brug-og-smid-væk-kulturen ved ikke at følge trends, der lokker kunden til unødvendige køb såsom regelmæssige udsalg.
Vi værner om i miljøet, og for at vise at vi tage det alvorligt, startede vi i 2018 et projekt for at reducere plast, Plastjægerne. Projektet Plastjægerne har til formål at reducere unødig plast i transport- og salgsemballage. For at arbejde dybere med projektet vil Biltema nu ikke kun se på plasten i emballagen, men også på andre materialer i hele produktsortimentet.
I 2022 udfasede vi alt trykt materiale. Bl.a. Biltemas kendte katalog, som har været trykt og omdelt til omkring 14 millioner husstande i Norden 2 gange årligt. Det er hermed slut med trykte kataloger og brochurer, der erstattes af øget online markedsføring.
Nedenfor er nogle punkter om bæredygtighed, som vi hos Biltema vil arbejde aktivt med i fremtiden for at blive mere miljøvenlige.
Hvis du vil læse om/eller downloade hele vores bæredygtighedsstrategi, skal du klikke på nedenstående link.
Biltema-Birgma Sustainability Strategi >>