Biltema har kurs mod København, Aarhus og Nordsjælland

Biltema har kurs mod København, Aarhus og Nordsjælland

Detailgigantens sidste 5 varehuse, ud af de i alt 16 danske varehuse er på mindst 7000 m2, men mindre varehuse er nu kommet på tegnebrættet. Biltema har netop justeret sin ekspansionsstrategi i bestræbelserne på at kunne finde egnede lokationer i særligt Aarhus, København og Nordsjælland.

Sidste år klippede Biltema snoren til tre nye varehuse i danske provinsbyer, og byggeriet af endnu et varehus på 7000 m2 er lige nu i gang i Nykøbing Falster, og opførelse af Sønderborg påbegyndes i løbet af januar.  

Vokseværket er resultatet af en ambitiøs vækststrategi med et mål om at nå 25 butikker inden udgangen af 2025, og hvis det står til Biltema kommer der til at ligge flere mindre i de tre største byer Odense, Aarhus og København. Nordsjælland har ligeledes stor prioritet, fortæller Biltemas danske direktør Jacob Borring Møller.

Vi har hele tiden haft ambitionen om også at være til stede i de tre største danske byer og også løbende kigget efter mulige lokationer. De har vist sig svære at finde, fordi vores ekspansionsstrategi har lagt op til varehuse på 7000 m2 – og et ledigt grundareal på 20.000 m2. Den strategi ændrer vi nu i de store byer. Vi vil i stedet til at kigge efter grunde med eller uden eksisterende ejendomme som kan købes, med plads til mindre varehuse på mellem 2000 og 3000 m2, så vi sikrer, at vi også får etableret os i de tætbebyggede byområder

Selv om Biltema nedskalerer i byerne, betyder det dog ikke, at københavnere, aarhusianere, nordsjællændere og odenseanere ikke kan finde hele sortimentet i de kommende mindre varehuse.

Indretningen af de mindre varehuse vil selvfølgelig blive anderledes end i de traditionelle Biltema varehuse, hvor der er brede gange og masser af plads til udstillinger mellem hylderne. De bliver mere som traditionelle byggemarkeder med mange hyldemeter, siger han.

Planen er, at landets 3 største byer har en Biltema inden udgangen af 2025.

Ændringen af vores strategi, vil få stor betydning for Biltemas fortsatte succes i Danmark, slutter han.

Relaterede artikler

Biltema installerer 1 mio. kvadratmeter solceller

Biltema installerer 1 mio. kvadratmeter solceller

Detailkæden ser solenergi som vejen til at blive selvforsynende.

Bæredygtighedsstrategi

Bæredygtighedsstrategi

Biltema lancerer omfattende bæredygtighedsstrategi.

Kæmpe fremmøde til åbning af Biltema Kalundborg

Kæmpe fremmøde til åbning af Biltema Kalundborg

Læs mere omkring åbningen af Biltemas 16. varehus i Danmark.