Stor lokal opbakning til åbningen af Biltema i Hjørring

Stor lokal opbakning til åbningen af Biltema i Hjørring

Biltema har netop åbnet varehus nummer 150 i Norden. Med de nødvendige COVID-19 forbehold, slog det bæredygtige varehus dørene op og bød de spændte kunder velkommen.

Åbningen af et nyt Biltema-varehus plejer at betyde store køer og tætte folkemængder. På grund af corona-restriktionerne tog festlighederne dog en anden form, da varehus nummer 150 blev åbnet i Hjørring lørdag den 3. oktober. Åbningsfesten udeblev ikke, men de normale kødannelser var omdannet til en jævn strøm af kunder i løbet af både lørdagen og søndagen. Dagen forløb til stor glæde for Per Normann, der er varehuschef i den nye Biltema.

Med de mange forberedelser og den COVID-19-relaterede planlægning er vi tilfredse med, at det hele gik op i en højere enhed. Vores kunder udviste fuld forståelse for vores tiltag og forbehold, og trods omstændighederne blev det en rigtig god åbning, siger Per Normann.

950x580_Biltema_Hjørring_åbning.jpg

I det nye varehus, der blev indviet af borgmester Arne Boelt, er en hel væg tapetseret med et stort foto af det lokale vartegn Rubjerg Knude Fyr. Og den lokale opbakning til det nye varehus har været stor, længe inden åbningen.

950x580_Wallpaper_Hjørring.jpg

Jeg har virkelig mærket, at vendelboerne har set frem til, at vi skulle åbne, og det er skønt, at vi nu er kommet så godt fra start, siger Per Normann.

 

Bæredygtigt byggeri

Med åbningen blev der samtidigt slået et slag for fremtidens bæredygtige varehuse. Det nye 6600 kvadratmeter store varehus er beklædt med hvidt tagpap, der skal mindske varmedannelsen. Et 300 kvadratmeter stort solcelleanlæg på taget leverer delvist strømmen til varehuset, mens varmen kommer fra et 200 kW jordvarmeanlæg. Gennem intelligent styring skal varme- og energiforbruget begrænses, og der er tidstyret LED-belysning overalt.

Det handler om at sætte så lille et klimaaftryk som det er muligt. Derfor har vi stillet store krav til bæredygtigheden i både byggefasen og den efterfølgende drift af vores nye varehus. Nu efter åbningen er jeg stolt over, at vores nye varehus symboliserer virksomhedens bæredygtige ideologi, siger Per Norman.

 

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og omfatter i dag 20.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk