Mød Mads, salgsassistent (Områdeansvarlig)
Navn: Mads Egon Nielsen
Stilling: Salgsassistent, Biltema Næstved
Hvorfor begyndte du at arbejde hos Biltema?
Jamen jeg er udlært hos Toyota som reservedelsekspedient. Derefter søgte jeg nogle forskellige jobs, fordi jeg ikke kunne blive, hvor jeg var i lære. Så sendte jeg blandt en ansøgning til Biltema Næstved, og der havde de ikke brug for nogen på det tidspunkt. Så gemte min gamle chef ansøgningen, og han ringede så til mig et stykke tid senere og ville have mig til samtale. Så var jeg til samtale og fik jobbet, og så har jeg været her siden.
Trives du med at arbejde hos Biltema?
Jeg er rigtigt glad for det – jeg har nogle gode kollegaer og en god chef. Jeg har indflydelse på mit arbejde. Altså, det er frihed under ansvar og jeg har nogle gode arbejdsopgaver.
Hvad nyder du mest at lave?
Det som er mest spændende, er at optimere min afdeling. At optimere hylder, finde de rigtige placeringer til varerne, finde storsælgere og placere dem de rigtige steder på hylderne, så vi kan sælge endnu flere varer. Det er sådan set det som er mest spændende - hele tiden at optimere afdelingen.
Det er det du trives mest med at lave?
Det trives jeg rigtigt godt med.
Hvad består dine arbejdsopgaver af på en dag?
Mine hovedopgaver foregår i min afdeling som er BIL, og der har jeg sådan set været alle årene, så jeg kender mere eller mindre alle mine 3000 varenumre.
Som sagt, så består mine hovedopgaver i at gøre min afdeling salgsklar til kunderne, fylde varer op, rette af så varerne står perfekt, hjælpe kunder, kassearbejde og lidt forskellige ting.
Om morgenen når vi møder, plejer vi at gå en hurtig tur rundt i afdelingen og se om der ligger kurve, vogne på gulvet og sørge for, at det ser pænt ud. Derefter begynder vi at ”buffe” fra lageret, som det hedder. Dvs. at vi tager en palle ind fra lageret og fylder varer op.
Mandag får vi nye varer i Næstved. Så mandag og tirsdag går hovedsageligt med nye varer, som kommer fra lageret i Sverige. Og nogle gange om onsdagen, afhængigt af, hvor mange varer vi får. Derefter er der to til tre dage hvor vi kan buffe fra vores lager i resten af ugen. Vores rutine her i Næstved er, at alle os der er afdelingsansvarlige, tager returvarer som kommer i løbet af dagen og fylder op på hylden, og hvis der er nogle huller på hylderne, så går vi ud og finder varen på lageret og fylder vi op.
Føler du, at du har du udviklet dig her hos Biltema?
Det føler jeg. Jeg har altid været en stille type, det må jeg erkende. Det bliver bedre år for år, men jeg er blevet mere udadvendt. Fordi man bliver mere sikker på de ting man laver. Jo mere kundekontakt man har, jo nemmere bliver det også at snakke med folk. Jeg har virkelig udviklet mig og det tror jeg også, at du kan bekræfte hos min chef og kollegaer.
Fik du god træning og opfølgning dengang du startede?
Der startede vi med at være rundt omkring i alle afdelingerne og lære om varerne, så jo det gjorde vi helt sikkert.
Du rundede et skarpt hjørne for nyligt i din ansættelse – hvad gik det ud på?
Jamen den 2. december (2022) – lige præcis, der havde jeg 20 års jubilæum i Biltema Næstved. Så tiden går rigtigt hurtigt. Jeg kan huske den første dag jeg mødte på arbejde, hvor min gamle chef viste mig rundt. Der så butikken helt anderledes ud. Både med varer og reoler, hvordan kasser stod og hvordan butikken var indrettet. Så der er sket rigtigt meget på de 20 år.
Jeg tror, at dengang jeg startede, havde vi 11.000 varenumre og nu er vi på omkring de små 19.000 varenumre. Så vi har fordoblet varenumrene i Biltema. Så det er en udvikling som går stærkt. Det er meget sjovt at være med til, og kunne sige at man er den person som har været her længst og så have været med til at starte den første butik op, for Næstved var den første Biltema butik i Danmark.