Mød Nina, souschef
Name: Nina Thestrup
Stilling: Souschef, Biltema Slagelse
Hvor længe har du arbejdet hos Biltema og hvorfor valgte du Biltema til at starte med?
Jeg har været her i to omgange.
Kom i 2019, hvor jeg var her i lidt over et år, og jeg startede fordi Brian skrev til mig (Varehuschef i Biltema Slagelse) og sagde, at han manglede nogen. På det tidspunkt kom jeg fra et år, hvor jeg havde været ramt af stress og angst efter en bilulykke og en skilsmisse. Så det var faktisk min redning at komme her, fordi det var et trygt sted for mig at være. Jeg kendte selvfølgelig Brian lidt, da jeg havde arbejdet sammen med ham før, men det var trygt for mig, fordi jeg kunne få lov til at vokse igen. Når man kommer ud for et sygdomsforløb, så er man måske ikke helt lige så selvsikker.
Anden gang tog jeg selv kontakt til Brian fordi jeg tror, at jeg savnede arbejdet efter, at jeg var stoppet i sin tid. Jeg havde svært ved at finde min plads eller hvad jeg lige skulle på det tidspunkt, men så kunne jeg godt mærke, at der var nogle ting som trak mig tilbage. Jeg kunne godt lide arbejdsmiljøet her, og hvordan tingene er. På det tidspunkt manglede han ikke lige nogen, men så kontaktede han mig faktisk selv efter en måneds tid og sagde, at nu manglede han en souschef. Det har jeg været før, dog ikke her hos Biltema, så derfor var det oplagt, at det var det jeg gerne ville gå efter.
Jeg kendte faktisk ikke Biltema før Brian skrev til mig i sin tid. Jeg havde aldrig sat mine ben i en Biltema, men det gør jeg nu.
Trives du med dit ansvar som souschef?
Ja det gør jeg. Jeg kan godt lide at sørge for, at mine medarbejdere trives og har det godt – det er vigtigt for mig. Jeg trives en travl hverdag og de opgaver der følger med i butikken, men også de administrative opgaver.
Er du kontorchef eller gulvchef? For at uddybe - kan du bedst lide at være ansigt til ansigt med kunderne?
Jeg vil beskrive mig selv som blandet. Jeg kan egentlig godt lide at sidde på kontoret, men i forhold til kundekontakten, så vil jeg faktisk hellere være i butikken. Jeg vil meget hellere have en dialog med kunden ude i butikken end en telefonsamtale. Det er meget nemmere at have en snak med kunden og det er en anden måde at aflæse kunden på.
Jeg kan rigtig godt lide at være i butikken og jeg kan godt lide at der sker noget derude.
Hvilken af Biltemas 9 varekategorier er du stærkest i, hvis en kunde stiller spørgsmål?
Der er jeg jo kvinde, så det vil nok være HJEM, hvis jeg skulle vælge én kategori. Men efterhånden har jeg rimelig god viden i alle afdelinger. Jeg har leget med bil førhen, fordi jeg har bygget en del selv, så jeg kan godt lidt alle steder. HJEM er dog der, hvor jeg er stærkest eller KONTOR.
Hvorfor er dette job som souschef det rigtige job for dig?
Jamen jeg tror, at det er fordi jeg brænder for et godt kollegaskab, og for at kunne give andre mennesker noget, hvor de også trives. Samt have viden om hvad der egentlig foregår ”bagved”, giver mig motivation til arbejdet og til at give mere af mig selv. Det med bare at gå på ”gulvet” og fylde varer op, hvis jeg ikke føler mig som en del af noget og jeg ved hvad der foregår, så er jeg ikke lige så motiveret.
Kan du give en fun fact om dig selv - Første Biltema produkt du købte og tog med hjem?
Jeg kan godt give en fun fact og det var jo, at jeg aldrig havde sat mine ben i en Biltema inden jeg startede. Det synes jeg er lidt sjovt at tænke på, og nu er jeg bare en del af Biltema og elsker at arbejde her.
Og det første jeg købte – jeg har virkelig tænkt over det, og det er lang tid siden nu. Jeg tænker faktisk, at det må have været et stykke legetøj til en af mine børn. Jeg kan ikke udspecificere det bedre, men jeg tænker det har været legetøj – for vi har to piger derhjemme. Dem kan jeg jo godt lide at forkæle.