Ofte stillede spørgsmål og svar om køb

Her finder du alle de oftest stillede spørgsmål og svar vedrørende køb hos Biltema.

  1. Hvordan fungerer Biltemakortet?
    <p>Biltemakortet er til dig som vil handle n&aring;r du vil og betale som det passer dig. Med Biltemakortet kan du i fred og ro v&aelig;lge det betalingsalternativ som passer til netop dig! Vores Biltemakort g&oslash;r det enkelt at handle og derefter klare betalingen hjemmefra i det tempo du vil. L&aelig;s mere om kortet og hvordan du ans&oslash;ger lige <a href="/link/2658efcb0905425a93d97e3c1b2e58da.aspx">her</a>.</p>
  2. Information om tilgodebevis
    <p>Et tilgodebevis er gyldigt i 12 m&aring;neder fra den udstedte dato (Datoen er foran p&aring; kvitteringen). Mistede eller beskadigede tilgodebeviser refunderes ikke. (Beskadiget betyder, hvis teksten p&aring; kvitteringen g&aring;r tabt). N&aring;r udl&oslash;bsdatoen er passeret, er tilgodebeviset ikke l&aelig;ngere aktiv og kan ikke fornyes.</p>
  3. Hvilke kort og valuta kan man betale med?
    <p>I vores varehuse tager vi imod danske kroner samt Euro (Der modtages alle EUR sedler, dog ikke EUR 500 eller EUR m&oslash;nter). Du kan anvende Visa, American Express, Mastercard, Maestro og VPay hvis du ikke allerede har f&aring;et vores fordelagtige Biltemakort. Du kan ogs&aring; betale med MobilePay.</p>
  4. Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder mit køb eller ønsker at returnere varen?
    <p><strong>K&oslash;b foretaget i varehus:</strong></p> <p>Henvend dig straks til kundeserviceafdelingen i dit n&aelig;rmeste varehus. OBS! Glem ikke at medbringe kassekvitteringen. F&oslash;lgende er vores vilk&aring;r og betingelser for ombytning og returnering:</p> <ul> <li>Varen skal v&aelig;re ubrugt, dvs. ikke &oslash;delagt eller beskadiget.</li> <li>Den originale emballage skal v&aelig;re ubeskadiget, og forseglingen m&aring; ikke v&aelig;re brudt. Olier, kemikalier og andre produkter, der ikke har forsegling, kan ikke ombyttes eller returneres.</li> <li>Kassekvitteringen skal forevises.</li> <li>Ombytning eller returnering skal ske inden for 30 dage fra k&oslash;bsdatoen.</li> <li>Udsalgsvarer tages ikke retur.</li> <li>Eventuel refusion vil blive foretaget med samme betalingsmetode som p&aring; k&oslash;bstidspunktet. (F.eks. tilbagebetaling til samme kort, udbetaling af kontanter, hvis k&oslash;bet blev foretaget kontant osv.)</li> </ul> <p><strong>K&oslash;b foretaget gennem "K&oslash;b og hent" p&aring; Biltema.dk:</strong></p> <p>De fulde vilk&aring;r og betingelser for fortrydelsesret, returret og reklamationer i forbindelse med "K&oslash;b og hent" finder du <a href="/link/ae426951d77b41948b40de6c08f02ae4.aspx">her</a> under punkt 5.1</p>
  5. Hvad har Biltema af garanti på produkterne?
    <p>P&aring; en del af produkterne tilbyder vi 3, 4, 5 eller 10 &aring;rs garanti - disse produkter er forsynet med et s&aelig;rskilt garantisymbol.</p> <p>Garantiperioden regnes fra indk&oslash;bsdato mod forevisning af kassekvittering. Hvis en vare i garantiperioden g&aring;r i stykker pga. en fabrikations - eller materialefejl reparerer eller alternativt bytter vi den. Hvis varen ikke l&aelig;ngere findes i vores sortiment tilbyder Biltema en tilsvarende erstatningsvare. Det er Biltema, som afg&oslash;r, hvad der er en tilsvarende erstatningsvare.</p> <p>I &oslash;vrigt f&oslash;lger vi forbrugerk&oslash;belovens regler. Biltema er ikke ansvarlig for driftstab. Kassekvitteringen g&aelig;lder som garantibevis.</p>
  6. Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber reservedele til biler?
    <p>Husk, at n&aring;r du k&oslash;ber reservedele til biler, kan der findes flere valgmuligheder til din bil end dem, der indg&aring;r i vores sortiment. Derfor er det vigtigt, at du inden monterings- eller demonteringsarbejdet sammenligner det nye produkt med det gamle &ndash; inden du tager det i brug. Hvis du har en privatimporteret eller ombygget bil, kan den afvige fra vores anbefalinger. Husk, at mange af vores varer b&oslash;r monteres af en fagmand. Monter derfor ikke varen selv, hvis du ikke er sikker p&aring;, hvordan du skal g&oslash;re.</p>
  7. Har Biltema prisgaranti og prismatch?
    <p>Hos Biltema bestr&aelig;ber vi os altid p&aring; at have de skarpeste priser p&aring; markedet. Samtidigt justerer vi vores priser i forhold til markedets tendenser med j&aelig;vne mellemrum.</p> <p>Dette betyder, at det ikke er muligt for os at yde prismatch p&aring; vores konkurrenters priser eller prisgaranti efter k&oslash;b af en vare.</p> <p>Ligeledes yder vi heller ikke prismatch p&aring; priser, der vedr&oslash;rer andre brands solgt indenfor sortimentet hos Biltema (Bestway eksempelvis).</p>
  8. Kan jeg betale med MobilePay i varehuset?
    <p>MobilePay er en betalingsmulighed ved fysisk k&oslash;b i varehuset, samt i Biltema Caf&eacute;.</p> <p>Du kan ogs&aring; betale med MobilePay n&aring;r du betaler online via vores K&oslash;b &amp; Hent service.</p>
  9. Sender I varer mellem jeres varehuse?
    <p>Nej det g&oslash;r vi ikke. Varehusene har ikke mulighed for at sende varer fra et varehus til et andet.</p>
  10. Må man have hund med ind i varehuset?
    <p>Det er ikke tilladt at medbringe hunde eller k&aelig;ledyr ind i varehuset. Servicehunde og f&oslash;rerhunde er naturligvis undtaget af denne regel og kan ledsage synsh&aelig;mmede p&aring; deres bes&oslash;g i varehuset. Du skal kunne dokumentere hundens status hvis spurgt af Biltema.</p>